21 Ekim 2013 Pazartesi

Bİ AĞLASAM

Selam.. Her şey bombok değil mi.. Yine kaybettik, yine olmadı değil mi..Yine ağladık sanmasınlar diye esnemekten bile çekiniyoruz değil mi..





Bilen bilir bilmeyen duyar duymayan da şimdi okur.. Şişli'de şu an Namlı marketin o civarda eskiden bir üst geçit vardı,yaya geçiti.. Yürümeyi öğrendiğimden beri annemin eline yapışıp o basamakları zevkle çıktığım geçit..Paytak paytak hoplayıp zıpladığım geçit.. Üzerinde tezgah açan amcalar;çoraplar,cüzdanlar ve çantalar..Beni ilgilendiren kısmı ise çeşit çeşit ve sürekli güncellenen oyuncaklar..Kot pantolonunun kıç kısmı bebek bezinden şişmiş bir bünye için nimet geçit..Kar yağdığı zaman onlarca kişinin kayıp düştüğü geçit..Pantolon paçalarının çizmeye sokulduğu yıllarda kestaneyle ellerin ısıtıldığı bir geçit..



Merdivenleri çıkıp az yürüdükten sonra yanık sesli kürt Bedo'nun beni selamladığı geçit..

''Vay vay sen mi geldin tombalak bah neler getirdim hele bak gel hele yav bah..Marhaba yenge hanım hoşgelmişeniz''


ve artık sahnenin ben de olduğu geçit..

-Anne bak şuna ya vuuufff ayabaya bakşana yengine bakşana kıymışı anne alşana anne yengine bak..
-Oğlum bi sürü var evde bundan napacaksın aynısı var işte..
-Ya anne bu yok vayyahi yok bakşana kıymışı bu ama kıymışı yengine bakşana noluy annee noluyyy..
-Hayır oğlum alamam..
-Ya annee yaa anneee ühüühühüü..
-Tamam tamam alalım hadi...

İşte bu.. İşte bu.. Bir bebeğin ağlayarak istediğini yaptırması onun en büyük keşfidir..Gözyaşı dökmek için daha kasılmadan ebeveynlerin bu tuzağa düşmesi..İçten içe sırıtış..Bıyık altından gülüş..


Keşke şimdi de öyle olsa..Mesela ağlasam ve iş kursam..Ağlasam borçlarım ödense..Tek derdim o kırmızı oyuncak araba olsa..Bedo gibi evine ekmek götürmek için kış kıyamet sokaklara tezgah açan adamlar kovalanmasa..Dudaklarımı büzdüğümde kürdünden türküne, sağcısından solcusuna, alevisinden sünnisine, çerkezinden lazına, cimbomlusuna ve fenerlisine kadar hepsi yan yana dursa..Bi ağlasam ölmese, öldükten sonra ağlatmasa..Bi hıçkırsam ve kavuşsam O'na..Gözyaşım yere aktığında o kilometreleri silse..Kirpiklerime tutunup gelse...


Hani büyüyünce geçiyordu lan..Hani büyüyünce düzeliyordu her şey..Niye söylemediniz lan büyüyünce önce değil sonra ağlayacağımızı,niye kandırdınız lan bizi ?


''Uçak geliyo uçak hadi ye de koca adam ol''larınızı sikeyim lan sizin..



Bana mutluluğumu geri verin lan...
Uykusuzluktan moraran gözlerimi alın ,sevilirken ısırılıp morartılan bacaklarımı verin..


Beni rüyamda korkutun lan..
Korkuyla başımı koyup uyuduğum yastığımı alın, ağzımda emzikle uykudan sıçradığım beşiğimi verin..




Bana o günleri verin lan..

Dayanamıyorum...Tutunamıyorum...Yutkunamıyorum...

Hadi lütfen verin..

Uzamasın bu mevzu..

Daha fazla üzmeyelim üzülmeyelim...

3 yorum:

  1. sizin gibi insanlar çok salak geliyor zamanında okumadınız etmediniz sonra ağlarsınız ben acıların çocuğuyum diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bacının amcığını sikim senin duygusuz orospu çocuğu

      Sil