23 Ocak 2013 Çarşamba

HURŞİT DAYI


Geçen gece canım sıkkındı çıktım dışarı hava alayım diye. Eve dönüş yolunda bastığım kaldırımdan su sıçraması üzerine belediyeye söve söve gelirken köşede sesler duydum. Kafayı bulmuş sarhoş sesleriydi içimden amına kodumun oğulları filan derken ''Hop Okso nabıyon koçum'' dedi biri. Yanına doğru gittiğimde bunun kahveci Fahri abi olduğunu anladım ve vay abim sen napıyorsun bu saatte ya dedim. Napak argadaşlan içiyoz dedi. Yanında at kafalı tanımadığım biri vardı. Bi süre sonra o at kafalı; ''akadaşla yieakşieamlar size ben gaçam'' dedi. İçimden tipini siktiğim desem de yüzüne hayırlı geceler abi dedim, siktir oldu gitti. Kaldık Fahri abiyle başbaşa. Fahri abi otursana koçum birazdan ben de gidecem iki laflayak dedi. Yaslandığım arabadan uzaklaşıp kaldırıma yanına oturdum. Bira açıp uzattı eyvallah abi dedim. Konu konuyu açtı ve hatırlıyon mu koçum Hurşit vardı bitane dedi? O kim abi ya derken beynimde şimşekler çaktı ve bi kahkaha patlattım..

(Hurşit dayı ilginç bi adamdı lan. Yaz kış kafasında gri bereyle dolanırdı kimseyle SA/AS dışında konuşmazdı, upuzun çene sakalı vardı göbeğine kadar..Biz liseye filan giderken sürekli görürdük, bizim top oynadığımız arkadaşlarla sohbet muhabbet ettiğimiz parkın ordaydı kahve hemen. Kimse bu adam ne bok yer, nerde kalır, bilmezdi. Sabahın köründe kahvenin önüne atardı iskembeyi akşam kapanana kadar otururdu orda..Fahri abi çay parası almazdı ondan. Bazen sakalına bi toka takardı deli diye alay eder gülerdik. Hakkında tek bildiğimiz adının Hurşit olduğuydu amına koyim. Zaten bayadır görmüyordum, o arkadaş ortamlarından kopunca doğal olarak o civarlardan da kopuyorsun. Neyse...)

Fahri abi adam ölmüş la dedi. Aaa harbi mi nasıl olmuş nolmuş abi dedim. Hadi kalk giderken anlatırım dedi koluma girdi. İçimden hay sikeyim ya avrat gibi girdi koluma derken Fahri abi başladı anlatmaya..

-Bu adam çok çekmiş biliyon mu çok zorluklar yaşamış la (dedi ve bi sigara yaktı Fahri abi)
-Hayat abi..
-Bunun sevdiği varmış lan köyde ama vermemişler buna kızı başkasına vermişler bu da sıyırmış kafayı işte. Anası ölmeden dayıoğluna emanet etmiş bunu başka kimsesi yokmuş zaten. Hurşit çok acı çekmiş la çok.
-Vay be.
-Sonradan kız intihar etmiş..Bu olaydan sonra tabi Hurşit daha bi sıyırmış kafayı.
-Ölmüş mü abi?
-Ölmüş tabi olum seninde sorduğu soruya bak ya.
-Ne bilem abi neyse ee?
-Kız intihar etmeden önce Hurşit'in dayıoğluna bi emanet bırakmış.
-Abi peki neden kaçmamışlar yav?
-Ne bileyim amına koyim demek ki mümkün değildi düşünmüşlerdir elbet. Neyse işte Hurşit'te basıp tee buralara kadar gelmiş bu olaydan sonra aslen Erzincanlıymış Hurşit orda olmuş bu olay yani.
-Ee abi Hurşit neden ölmüş onu anlamadım halen anlattığın olay baya eski sanırım..
-Olum dur anlatıyom işte eski tabi olay. Kız intihar etmeden önce Hurşit'in dayıoğluna lastik tokasını vermiş Hurşit'e versin diye..
-Toka mı? Aaaa şu sakalına taktığı mı abi?
-Heh evet o işte ama her zaman takmıyordu. Yani ben de dikkat etmedim dayıoğlu söyledi sadece Perşembe günleri takıyormuş onu sakalına. Sebebini biliyon mu?
-Nerden bilem abi neymiş?
-Kız perşembe günü intihar etmiş çünkü..
-Vay be ee abi Hurşit?
-Dayıoğlu geldiydi kahveye geçen o anlattı işte köye defnetmişler. Bana da teşekkür etti kolladık filan diye. O zaten Hurşit'i sürekli kolluyormuş para yolluyormuş arada geliyormuş bizim haberimiz yok Hurşit gelir giderdi biliyon konuşmazdı kimseylen.Zaten sonradan kaybolduğunda köye gitmiş. Daha sonra İstanbul'a gelmiş tekrar dayıoğlu da yalnız bırakmak istememiş kısa süreli kalcaklarmış burda gene köye döneceklermiş. Sonra işte otobüsten inmiş bunlar Hurşit bir süre sonra otobüsün peşinden koşmaya başlamış. Dayıoğlu anlamamış tabi o da bunun peşine koşmuş Hurşit toka toka diye bağrıyormuş. En sonunda yan yoldan çıkan araç çarpmış Hurşit'e oracıkta ölmüş zavallı..Tokayı otobüste düşürmüş indiğinde cebinde bulamayınca da koşmuş işte.
-Vay be abi vay be amına koyim..Adamın film gibiymiş hayatı ya. O sessizliğinin içinde ne fırtınalar varmış üzüldüm şimdi he.
-Yaa öyle işte Oksocum durum bu.. Allah gani gani rahmet eylesin. Neyse kardeşim kafanı siktim seninde kusura bakma kaçam artık ben hadi iyi geceler.
-Estağfrullah abim olur mu öyle şey sana da iyi geceler..

dedim ve girdim apartmana.. Evin kapısını açtım odama doğru gittim. Kapıyı kapayıp bilgisayar masasının üstündeki küllüğü aldım, yere oturdum, sırtımı yatağa dayadım ve bi sigara yaktım..

Sonra mı?

Ağladım la..

2 yorum:

  1. az çok anlarım o hissi.. neredeyse yaşıyordum çünkü. ne koymuştur adama ya. alah rahmet eğlesin şu siktiminin dünyasında böyle olaylar çok geldi başıma. şimdi de bu mk ergenleri 3 günlük manita için boşaldığı kalemtraş jiletiyle götünün kıllarını keser.

    YanıtlaSil